Menu

Boost je online verkopen!

Wist je dat maaltijddelivery in 2020 met maar liefst 37% groeide naar ruim €2,7 miljard? (Bron: FSIN). Reden genoeg om met jouw onderneming de onlinewereld te gaan verkennen!

En omdat we begrijpen dat er veel op je afkomt en online verkopen niet direct jouw focus heeft, willen we jou graag een handje helpen. Daarom hebben we enkele Tips & Tricks op een rijtje gezet, waarmee je simpel en snel het maximale uit jouw online verkopen haalt.

Verhoog je omzet
Meer dan de helft van de onlineconsument is opzoek naar een dessert in de vorm van ijs. (bron: GfK NORM). Maar zij bestelt ook graag een dorstlesser bij haar maaltijd.

Voeg daarom Ben & Jerry’s, Magnum en Lipton Ice Tea toe aan je online menu op Thuisbezorgd, Uber Eats, Deliveroo en jouw eigen website. En verhoog daarmee je gemiddelde orderwaarde. Ofwel… Een hoger gemiddelde orderwaarde leidt tot meer omzet.

Zorg ervoor dat je menu er spik en span bijstaat
Als jij jouw menu strak hebt staan, ben je beter vindbaar voor de consument.
Een goede vindbaarheid resulteert dan ook in meer consumenten op jouw restaurantpagina.

Online menu
 

Hoe jij jouw menu strak kan zetten? Daar kunnen we je bij helpen:

Stap 1: Voeg de juiste productnaam aan elk menu item toe. Let erop dat hierin het merk en de inhoud wordt vermeld.

Stap 2: Daarnaast dient elk menu item een productomschrijving te bevatten. Zodoende krijgt de consument een goed beeld van waaruit het menu item bestaat.

Stap 3: Zorg er ook voor dat elk menu item een productafbeelding heeft. Dit is een mooie manier om de consument te verleiden. Het oog wil immers ook wat.

Stap 4: En vergeet de categorie banner niet! Dit zorgt voor een duidelijk onderscheid tussen de verschillende menu categorieën op jouw restaurantpagina.

Boost je sales

Geef je sales een extra boost door middel van het aanbieden van up-sell mogelijkheden bij al jouw hoofdgerechten.

Zo kan je aan elk gerecht een drop down menu toevoegen, waarin je verschillende Ben & Jerry’s, Magnum en/of Lipton items terug laat komen.

De consument hoeft dan niet naar een aparte categorie te scrollen, zij ziet dan namelijk alle ijsdesserts en drankjes bij de gerechten staan en kan deze met een simpele klik aan haar winkelmandje toevoegen.

Verkoopondersteunende Media

Zien is kopen, daarom stellen wij alle afbeeldingen, video's en andere media van onze producten GRATIS ter beschikking. Handig voor het opmaken van nieuwe menukaarten en/of om je online zichtbaarheid te vergroten. 

Klik hier om naar de Unilever Beeldbank te gaan!